Funktionärs- och ansvarslista
Ymergalan Lördagen 19 oktober
Inledning
Detta dokument visar vad för ansvarsposter varje tävlingsfunktion/person har. Skulle man som ansvarig inte kunna genomföra sin arbetspost är det ens eget ansvar att se till att någon annan ersätter. Hittar du ingen ersättare, talar du med Tävlingsansvarig omgående.
Samtliga funktionärer samlas i hallen klockan 10.00 tävlingsdagen.
Har man fler ansvarsposter som kräver mer förberedelser är man där tidigare.
Tävlingsvärd, tävlingsansvarig, lokalansvarig mm, kommer vara på plats från 09.00
Mobiltelefonerna skall alltid vara lättillgängliga.
Tävlingsansvarig: Carl Johanson
Tfn: 073 314 33 95
Fördela ansvarsposter på tävlingsdag samt lämna matchlista till sekretariat och handskaransvarige.
Kontrollera att tillräckligt många domarprotokoll finns + domarklockor.
Uppföljning av tävling (Skriva tävlingsrapport mm efter tävlingsdag)
Ha övergripande ekonomiskt ansvar.
Det innebär att Carl fördelar kontantkassa mellan Entré och servering.
Skriva kvitto och lämna ut domar- och läkarersättning. (OBS Glöm INTE ta in fullständiga uppgifter på alla som vi lämnar pengar till, på ledarersättningsblanketten.)
Ha koll på ev. reglementsfrågor & Ta med Ymerdator
Speaker: Anders Nygren
Tfn: 076 634 64 77
Speaker på tävlingsdag samt ta med affisch. (Behövs fler skrivas ut/tryckas?)
Matchprogram/programblad – (Kort information om våra boxare/klubb/tidsplan mm)
Bildpresentation: (Om vi skall ha det på tv:n i lokalen. Bilder finns på imagewault på hemsidan, frågeforumläret på dropbox är utskickat till boxare. Sebastian skriver ut extra på lördag)
Uppföljning sponsorer efter tävlingsdag.
Matchmaker: Tage (Domaransvarig även)
Tfn: 070 268 35 15
Matchlista (Så snart invägningen är gjord ge kopia till Speaker, tävlingsvärd, tävlingsansvarig och Lokalansvarig)
Sammanfatta boxarnas meritlista för att ge till speaker (Anders)
Kontrollera att boxare väger in sig och kontrollera dem mot lämnad uppgift.
Ringansvarig gällande mopp, handdukar, pallar, förbandsväska.
Lokalansvarig: Sebastian Svensson
Tfn: 072 33 34 930
Ansvarar för att lokalen är i ordningsställd på lördagen. Förberedelse gör på torsdag efter träning. Stolar/bord/pennor/skyltar mm skall finnas. Lättare städning inför/efter samt återställning av möbler.
Riktlinjer för läkarkontroll
Sekretariat-bord med gonggong, tidtagare, pennor, anteckningsblock, huvudskydd (finns i frd)
Handskansvarig: Fredrik Shead/Martin Axelsson
Tfn: 073 718 09 59
Ställ fram bord, handskar, hink med trasor, ljummet vatten.
Matchprotokoll vid bordet.
Tävlingsvärd: Anna Kull
Tfn: 0734 15 32 25
Inköp av korv/bröd/ketchup/dricka/kaffe mm till servering.
Köpa sopsäckar,? (behövs det Sebastian?)
Köpa vita dukar till serveringsbord/domarbord? (Behövs det, Sebastian?)
Tävlingsvärd på tävlingsdagen. Ta med skrivare & uppdatera hemsidan
Följ upp sponsorer efter tävling. Skicka pressmaterial.
Serveringsansvariga:
- Michaela Forne. Tfn 0705462905
- Viktoria Veermets Tfn 0707-314 214
- Camilla Grape Tfn 0720071235
Uppgift: kontrollera kaffekokare och termosar (har ni hemma, så ta med)
Växelkassa får ni från Tävlingsansvarig.
Ställ upp 2 bord vid ”kontoret”, vita dukar.
Starta upp serveringen i god tid, gärna strax innan 12.00
Sätta upp sopsäckar och påsar för returburkar. (sopsäckar får ni från Lokalansvarig)
Redovisa serveringskassan till Tävlingsansvarig efter dagens slut
Töm soporna, lämna tillbaka all utrustning, städa
Prislista (Behövs fler skyltar, kontakta Lokalansvarig)
Dricka 10 kr, Korv m bröd 10 kr, Kaffe 10 kr, Bulle 10 kr, 2 kakor för 10 kr.
Sekretariat
- Fia Häggström (sekreterare 1) Tfn070 262 29 74
- Karin Apelquist (sekreterare 2) Tfn 070 329 82 90
- Bruno Andersson (tidtagare)
- Sebastian Svensson (ljudanläggning)
- Kenneth Wiberg (supervisor)
- Anders Nygren (Speaker)
Utse galans bästa boxare
Entréansvariga
- Charlotte Tfn 0703093922
- Husein Tfn
Växelkassa från Tävlingsansvarig..
Hämta stämpel i ”kontor” samt matchlista från Tage. Boxarna plus 1 tränare går in gratis. Anteckna på matchlistan namnet på tränarna vid respektive boxare.
Sponsorer går in gratis. (se affisch) Även här skriver ni upp namnen.
Skyltning (insläpp med kostnader) får ni från Sebastian.
Ställ i ordning bord, stolar, räkna kassan vid dagens slut, samt ta undan möbler vid dagens slut. Ca tid 12:00-17.00